honderd

100e Geboortedag van Annie M.G. Schmidt

Honderd zou ze vandaag zijn geworden: Annie M.G. Schmidt, schrijfster van de ondeugendste kinderboeken, de grappigste musicals en de liefste gedichten die je je maar kunt voorstellen.

Fijn dat Google er ook aandacht aan besteedt met het prachtige logo van vandaag, het geeft mij een leuke header voor mijn blogpost van deze fraaie lentedag.

Wij hebben ooit een cd-box gehad met o.a. alle liedjes uit Ja zuster, nee zuster en die box is, een aantal jaren geleden toen GèGè en MeiMei nog met ons op vakantie gingen , uit onze auto gestolen.

Ik had het gezicht van de dief weleens willen zijn toen hij de vrolijke klanken van Mijn opa hoorde! 

Tijdens het fietsen op mijn fiets die geen kilometer vooruitkomt, maar die wel lekker voor de tv geparkeerd staat, heb ik van de week een leuke documentaire gezien over Hetty Blok, die in de oorspronkelijke serie zuster Klivia speelde. Het fietsen ging bijna vanzelf!

http://youtu.be/DeiUty1VXGM

Geef een reactie

