Paris, le deuxieme et troisieme jour

Na de warming up op zondag is de cursus maandag à grande vitesse van start gegaan met een technische verhandeling (de gehele dag) over de gevolgen van Basel III op de banken in nederland. Daar valt veel, maar voor de niet econome lezer, weinig interessants over te melden. Vandaar dat ik het maar even heb opgespaard.

le bourse de Paris

Het college werd gegeven in de oude beurs van Parijs. Onder een mooie koepel waarop wandschilderingen zijn aangebracht. De foto’s waren al genomen toen er een ijverige Fransman aankwam die zei dat het niet mocht. Tja… daar kon ik niks meer aan veranderen.

De dag was ik overigens begonnen met een stukje hardlopen samen met een medecursist. Wederom naar de Arc de Triomph en nu kon hij mij  op de foto zetten.

Arc de Triomph 7.15 uur

Het eind van de dag was zeker interessant omdat we een privé filmvoorstelling kregen. Ergens achter zo’n typisch houten Parijse deur kom je dan in een kleine bioscoop terecht. De film zoals verwacht door mij ging over management (van een crisis). Het was wel een echte Hollywood film met kevin Costner, namelijk: 13 days. Het gaat over de Cubacrisis en de besluitvorming daarbij. Een meeslepend drama, dat wij vanmorgen met een Franse professor hebben geanalyseerd als een soort Matrouska-poppetjes. Rationeel-organisationeel-politiek, de ene heeft weer invloed op de andere. Leerzaam en toepasbaar. Dat moet ook wel anders hoef je niet op cursus. De lunch was in Printemps, een groot chique warenhuis.  Ik heb geprobeerd een artistiek fotootje te maken via de spiegel in de tafel. Overigens ook hier weer een flinke lunch met gazpozzo en een flinke moot kabeljauw. Dat lopen is hard nodig anders groei ik helemaal dicht.

Morgen meer over ons diner in le Procope

2 thoughts on “Paris, le deuxieme et troisieme jour

  1. Ik heb al stedentripvakantieboeken gehaald, we gaan lekker deze zomer in de herhaling naar Parijs (en Berlijn?). Als ik die foto’s zie, krijg ik er echt zin in.
    Zullen we geen forel eten?

Geef een reactie

