wel/niet

Er is mij nog nooit zo vaak gevraagd of ik wist wat voor weer het morgen zou worden. Het is hier in het oosten van het land namelijk rotweer. Dat is op zich niet zo erg, maar morgen is er sportdag en gaat die nu wel of niet door?

Als het morgen heel erg slecht weer is, is er gewoon les. Gewoon les is nooit leuk, als je leerling bent. Bovendien duurt gewoon les tot 15.30 uur, verschrikkelijk lang, dus niet leuk, als je leerling bent.

Maar sportdag is, volgens een toch wel groot deel van de leerlingen, helemaal niet leuk, want dan ga je zweten en dan loopt je make-up uit en dan moet je lompe schoenen aan. Dus, misschien gaat de sportdag wel niet door omdat het regent…

Een van de mooiste opmerkingen vond ik wel, dat als het vanacht regent, de sportdag ook niet door kon gaan omdat het gras dan nat is en dan kun je er niet opzitten.

Natuurlijk zei ik dat ze er ook niet op hoeft te zitten, maar dat ze moest sporten.

Toen klemde ze haar perfecte tas weer tegen zich aan en draaide op haar hakjes en liep zuchtend het lokaal uit.

Ik riep haar achterna dat ze de zonnebril morgen wel mee moest nemen: het wordt weer warm.

Geef een reactie

