Koffie

Woensdag is collegedag, dus moest ik vandaag weer naar Groningen. Toch altijd nog een ritje van ruim twee uur en dat is dan alleen de heenweg.

Als ik daar dan aangekomen ben, snak ik naar een kop koffie en als er tijd voldoende is, loop ik meestal even naar het restaurantgedeelte dat een flink eind verder in het gebouw zit.

Maar, als ik wat minder ruim in de tijd zit, haal ik wat van het opwekkende bruine vocht (bocht) uit de automaat. Vandaag was zo’n dag dat het de automaat werd.

Het ging als volgt:

  1. smaak kiezen (cappucino)
  2. geld inwerpen (1 euro)
  3. retour geld pakken (30 cent)
  4. Het bekertje komt naar beneden
  5. de automaat geeft aan: ‘product wordt gemaakt’ (of iets dergelijks)
  6. er gebeurt verder niets
  7. het apparaat geeft aan: ‘maak uw keuze”
  8. GEEN KOFFIE

En dan komt de volgende klant, ik waarschuw haar dat ik geen koffie heb gekregen, alleen een bekertje. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, niet waar? Maar goed, zij heeft meer vertrouwen in de techniek en probeert het toch.

Als je benieuwd bent hoe dat af is gelopen, lees dan stap 1 t/m 8 😦

3 thoughts on “Koffie

  1. Ik vond het vooral vermakelijk dat de mevrouw na mij het nog eens probeerde. Ze deed echt zo van: “Heb je wel dit en deed je wel zo?” alsof ik iets fout had gedaan.
    Wat ons bloggers bindt is in ons geval liefde voor taal, lekker eten en een ‘wilde’ tuin.

  2. Mijn excuus, te snel willen … ‘k Was de aanhalingstekens bij “koffie” vergeten en toen sprong mijn bericht voortijdig …

    … aan die titel kan ik dus gewoon niet weerstaan!

    Voor alle duidelijkheid: mijn ‘leesgenot’ heeft niets geen leedvermaak te maken, hoor. Ik zou even teleurgesteld zijn met een leeg bekertje! Hopelijk werkt de automaat volgende week weer.

  3. “Koffie”, aan die titel kaWat een leuk geschreven post! Ik geniet ervan als surrogaat voor een kopje cappucino.. en dan bedenk ik: wat is dat toch dat ons bloggers bindt?! Ook ik zou in dezelfde omstandigheden naar koffie snakken, en aan de automaat zou ook ik cappucino kiezen …

Geef een reactie

