Laatste loodjes

Vandaag ben ik begonnen aan de laatste loodjes van mijn studie. Het heeft een beetje stil gelegen in verband met privé-perikelen, maar als ik het onderzoek volgend schooljaar uit wil voeren, zal ik nu toch echt aan de slag moeten.

Gelukkig heb ik toestemming van school en van Theo Witte bij wie ik afstudeer. Ik vind het echt geweldig dat ik deze kans krijg en na vandaag zie ik het weer helemaal zitten. Studie komt nu op de eerste plaats.

http://youtu.be/9GKd3a9z4_s

Theo Witte is geen onbekende in literatuurland, ook Janien blogde over hem en zijn methode die oog heeft voor de literaire competenties van de leerlingen wordt door veel docenten bejubeld. Dit is vooral voor de leerlingen winst, zij beleven meer plezier aan het lezen.

http://janien.wordpress.com/2009/11/11/theo-witte-nieuwe-goeroe-van-het-literatuuronderwijs/

Mijn onderzoek beperkt zich tot ‘mijn’ leerlingen (onderbouw vmbo) en mijn liefde voor poëzie, een spannende combinatie.

2 thoughts on “Laatste loodjes

  1. Geweldig toch dat je bij prof Theo Witte je onderzoek doet! Als je klaar bent, zou ik je studie graag lezen, spannend, inderdaad, je liefde voor poëzie in combinatie met je doelgroep: die ‘passie’ moet vonken geven. Heel veel goede moed en werkkracht! (En bedankt voor de link, vereerd!)

    1. Het is geweldig, maar ook wel wat intimiderend. Ik ben druk bezig met lezen en verzamelen van gegevens. Volgend jaar gaan er twee groepen leerlingen aan het werk en op een andere vestiging van onze school zitten de controlegroepen, leerlingen die niet met ‘mijn’ methode werken.
      Op een nieuwe pagina van mijn blog komt een door mij ontworpen lessenserie bij het boek Max Havelaar van Multatuli.

Geef een reactie

