Weekoverzicht 16 en 17

De oplettende lezer heeft vorige week het weekoverzicht gemist. Dat komt omdat ik door de paasdrukte, visite, lekker weer en heel veel andere dingen, helemaal het overzicht kwijt was. Niet dat er erg veel gebeurd is in die afgelopen twee weken, behalve dan dat Edith Bosch Europees kampioen judo is geworden, dat FC Twente de eredivisielijst weer aanvoert en dat er een koninklijk huwelijk heeft plaatsgevonden. Voor de rest blijft het allemaal een beetje meer van hetzelfde in de wereld.

Als we het lijstje erbij nemen wordt het helemaal duidelijk:

  1. Het gewicht: de batterijen van de weegschaal/vetmeter zijn leeg en het gewicht is daardoor niet controleerbaar. Ik pas nog steeds in mijn kleren, het zal dus wel goed zijn 🙂 Het is aan de ene kant best eng dat ik het niet kan controleren, terwijl aan de andere kant het ook wel bevrijdend werkt, het moet ook zonder die controle lukken.  Toch ga ik morgen wel nieuwe batterijen halen en dan maar duimen dat ik niet schrik van de schaal.
  2. De masteropleiding: Zoals altijd neemt Coen ruim de tijd voor het nakijken, in de tussentijd raak ik er steeds meer van overtuigd dat mijn essays nooit aan zijn normen zullen voldoen en daarom focus ik mij nu maar op de laatste collegereeks, Algemene Taalkunde van Henk Bloemhoff, misschien gaat mij dat wel beter af.
  3. De toestand in de wereld is onverbeterlijk slecht en toch is het in al deze ellende toch fijn om er te zijn.

Vandaag zijn Huà en ik even, als je ruim vier uur rijden even kunt noemen, bij oma op ziekenbezoek geweest. Het was onderweg goed om te zien hoe alles al mooi groen wordt en hoe de koeien en schapen tevreden staan te grazen in de wei. In de knusheid van de auto gaat de tijd snel, lekker breien aan een paar sokken, genieten van de radio en rustig het leven bespreken, gewoon genieten van elkaars gezelschap.

De rest van de week vakantie, dat wil zeggen tijd om voorbereidingen te treffen voor het afstudeerproject en alvast wat lezen voor Algemene Taalkunde, maar ook tijd om te winkelen in Utrecht. Ik hoop dat het ietsje warmer wordt, dan kan deze vakantie niet meer misgaan.

Geef een reactie

