Groen

wol met zijde
een beginnetje

 

Omdat tegenwoordig alles zoveel mogelijk biologisch, groen en klimaatneutraal moet zijn, vind ik  het erg fijn dat ‘groene’ wol niet meer van dat stugge geitenwol is.

De wol voor mijn rok komt van www.thenaturaldyestudio.com en heeft zelfs een certificaatnummer van www.britishwool.org.uk

De wol komt van een Bluefaced Leicester-schaap. Ik vind schapen toch al fantastische beesten, maar deze schapen hebben ook nog van die aaibare koppies.

Het garen voor mijn rok is een menging van wol van dit schaap met zijde. Het is erg zacht, maar door het natuurlijke verven, geeft het behoorlijk af aan mijn vingers, die zijn mooi blauw!

Een gedachte over “Groen

  1. Je rok wordt nog mooier (en zachter) dan ik had gedacht! Fijn, zo leer ik weer bij over wol. Mijn breiwerk ooit bleef beperkt tot de sjaals die we in de handwerkles (die kregen we nog in het ‘algemeen’ (lager) middelbaar lang geleden) leerden breien, én tot babysokjes (enkel rechtse steken hoor) … , waartoe veel zwangeren zich nog altijd laten verleiden, naar ik verneem. Ik bewonder je zeer!

Geef een reactie

