Lezen voor je leven

Taalpost 1165 en http://janienbenaets.wordpress.com wezen me er op: ‘Lezende tieners krijgen later een betere baan’ (Mark Taylor).  Het hele bericht is hier http://www.nu.nl/boek/2490191/lezende-tieners-krijgen-later-betere-baan.html te lezen en bevestigt wat ik allang dacht, lezen is goed voor de mens.

Ik hoop echt dat ik als Juf Nederlands mijn leerlingen, voornamelijk vmbo`ers, aan het lezen kan krijgen. Dat valt niet altijd mee, maar ieder schaapje dat over de dam is, doet er weer één volgen.

De tekst over die lezende pubers is prachtig materiaal voor een lesje tekstverklaren, ik moet er maar gauw een paar vragen bij bedenken.

Een gedachte over “Lezen voor je leven

Geef een reactie

