Weekoverzicht 13

De Duitse vrienden van oma zijn deze week op vakantie geweest in oma’s huis en hebben haar ook bijna dagelijks bezocht. Verder hebben ze een paar Nederlandse toeristenbestemmingen bezocht en vandaag hebben wij ze lekker uit eten meegenomen naar de Chinees in Waalwijk.

Het bezoek van de Duitsers heeft oma zichtbaar goed gedaan, ze zat beter in haar vel en lachte mee met grapjes. We hopen dat dit zo voortzet.

Wat was er verder deze week het vermelden waard?

  1. Gewicht: in de plus in plaats van in de min, maar wel lekker acht kilometer gewandeld gisteren, in het zonnetje naar Gronau. Het kan alleen maar beter worden.
  2. Masteropleiding: woensdag tentamen, de voorbereidingen gaan goed, de boeken zijn gelezen en ik hoop de rust te bewaren. Het gaat vast wel lukken.
  3. De toestand in de wereld: ik snap niets van de wereld. Ik las net het bericht dat twee vmbo-meisjes vermist zijn in Parijs. Ze zijn tijdens een schoolreisje niet op komen dagen op de afgesproken plaats. Wat een ramp om mee te maken als begeleidende docent en hoe moeten die ouders zich voelen, vreselijk. Japan blijft een nucleaire tijdbom en de verkiezingen in Nigeria zijn uitgesteld.

Net zo min als ik iets snap van de wereld als geheel, heb ik soms problemen met het begrijpen van de individuele mens. Daar staan gelukkig soms ook hele ontmoetingen met mensen tegenover. Vanmorgen twee gesprekken, één waar ik meteen alle problemen van iemand over me heen gestort kreeg en dat terwijl ik die persoon voor het eerst zag, moeilijk. Gelukkig tijdens die zelfde gelegenheid ook met iemand gesproken die heel enthousiast over zijn studie vertelde, heel interessant over de verdeling van voedsel over de wereldbevolking en hoe landbouw,veeteelt en industrie daar een rol in kunnen vervullen. Fijn dat daar over nagedacht wordt en dat de jeugd daar serieus onderzoek naar doet.

Goed voor onze toekomst.

Geef een reactie

