Regen

Na een paar heerlijke dagen met veel zon regent het nu. Het zal wel goed voor de tuin zijn, maar ik vind het toch wat jammer. De wereld ziet er zoveel kleuriger uit als de zon schijnt.

Ik heb zelfs vorige week een uurtje buiten les gegeven. De kinderen vonden het prachtig. We zaten gezellig op het bankje bij de boom en op een paar van de beschilderde betonblokken. Het was toch een makkelijk uurtje, voornamelijk een paar huiswerkopdrachten nakijken en een voorbespreking voor een proefwerk dat er aan zit te komen. 

Maar toch, de regen is goed, goed voor de tuin die zo langzamerhand ook ontwaakt uit de winterslaap. Er bloeit al veel en vogels vliegen af en aan. Ik verheug me nu al op de tijd dat ik uit school ook echt even in de tuin kan zitten, kopje koffie en een boek erbij.

En dan alleen ’s avonds na een uur of elf regen…

One thought on “Regen

  1. Weerbericht uit Vlaanderen: hier vandaag 31-03 ook nog regen. Zaterdag zou een zomerdag worden met in de Kempen tegen 25°!

    En een bekentenis: ik wou dat ik daar bij jou in de klas in de zon had gezeten. Prachtig, dat kan ik denken!

Geef een reactie

