Oppassen

Vanavond heb ik gezellig op mijn kleine Kleinzoon gepast. Het manneke is nu bijna vijf, de tijd vliegt, en hij speelt al spelletjes.

Zijn vader en moeder gingen naar de film en ik zou Kleinzoon helpen met pyamaatje aantrekken, tandenpoetsen en dan knus in bed stoppen. Opa zou later komen om oma gezelschap te houden.  Het meeste is allemaal verlopen zoals afgesproken, alleen wilde de kleine charmeur voor het slapen echt nog een spelletje met mij doen. Hij kwam met Het gouden kwartetspel, speciaal ontworpen voor de Kinderboekendag van 2004 voor de dag. Dit spel heb ik een tijdje geleden meegegeven aan JieJie, zijn moeder, en die heeft duidelijk met hem geoefend.

Hij kent Dolfje Weerwolfje en Puk van de Petteflat en ook Floddertje wist hij feilloos aan te wijzen. Door de tekentjes bij de plaatjes was het spelen van het spel erg goed te doen. Nu moeten we echt ook eens samen de boeken gaan lezen.

Het was gezellig, kereltje van mij. 

Klik hier voor meer info - Diverse - Het Gouden kwartetspel

Geef een reactie

