Weekoverzicht 10

Het was een rare week. Er is veel gebeurd, hier en in de rest van de wereld. Mijn lijstje moet ik wellicht een klein beetje aanpassen.

  • Het gewicht: het gaat met grammetjes omlaag, maar ik ben weer aan het lopen, dus die grammetjes worden ponden en die ponden worden vanzelf die kilo’s. Het gaat dus goed. Dit is in ieder geval te danken aan het prachtige weer van de laatste dagen. Het is heerlijk om buiten te lopen en een fris hoofd te halen. Dat frisse hoofd is wel nodig omdat het druk is op school, de rapporten komen er weer aan en daar gaat toch altijd weer wat extra (mentor)werk aan vooraf.
  • De studie: zo met het eind in zicht, lijkt het zwaarder te worden. Ik ben nog niet helemaal gewend aan mijn onderzoek en de laatste ‘echte’ tentamens gaan voor. Als ik die heb afgerond, concentreer ik mij op het afstuderen, dat komt vast wel goed. Het is wel bemoedigend dat van hogerhand wordt ingezien dat kwaliteit voor de klas erg belangrijk is. Ik hoop daarom ook dat ik straks als Master gewoon de VMBO-klassen les kan blijven geven en dat ik dan niet ‘te duur’ wordt voor school, zoals in de wandelgangen al eens gesuggereerd is.
  • Wereldvrede: het is meer de toestand in de wereld. In het klein verbaas ik me over een aantal mensen, als het hier al niet lukt, dan lukt het in het groot ook niet. In het groot wordt de wereld op dit moment getroffen door natuurramp na natuurramp. Het is werkelijk niet te bevatten. Japan, ons beoogde vakantie-land is nu getroffen door een aardbeving, die is gevolgd door een tsunami. Nu staat daar de volgende ramp te gebeuren, die kernreactoren staan op het punt van ontploffen. Tegelijkertijd lijkt de lente in Egypte en omliggende landen te vroeg te worden gevierd; er is geen rekening gehouden met ijsheiligen, potentaten die ten koste van het volk, de macht willen heroveren.

Week na week volgen kleinere en grotere, privé en mondiale rampen elkaar op en toch blijft er voldoende te genieten. Gisteren hadden we twee vlinders in onze tuin. Om die aan te moedigen om veel vriendjes mee te nemen heb ik mijn vlindervoederplaats gevuld met suikerwater en opgehangen. Verder hebben we genoten van de eerste asperges van dit jaar.

Ik ben benieuwd wat de volgende week ons brengt.

Geef een reactie

