Judoweekend, dag 1

Omdat we in Düsseldorf geen bereik hadden, kon het iedere dag bloggen even niet doorgaan, hoewel er genoeg te schrijven was; over judo, over breien en zeker ook over eten en drinken.

Ik denk dat ik het judo-specifieke gedeelte aan Huà over laat want  we hebben prachtige partijen gezien die het best door hem beschreven kunnen worden. Ik wil wel kwijt dat  onze Belgische favoriet, Dirk van Tichelt, die we in Beijing ook al hartstochtelijk hadden toegejuigd, met goed judo eerste geworden. De Nederlandse inbreng was wat magertjes en de Japanners waren goed op stoom.

Tijdens de heenreis naar Düsseldorf en in de Philipshalle heb ik een flink stuk kunnen breien aan een paar nieuwe sokken en die komen deze vakantie zeker af. Ik heb er ook al een ontvanger voor: de docent zilversmeden van onze GèGè, want die houdt van handgebreide sokken.

Maar, om even terug te gaan naar het judo, het waren lange dagen, de voorrondes begonnen om 09.30 uur en de finales begonnen om 19.00 uur. Zaterdags moesten we daarna nog inchecken in ons hotel en nog eten.

Ons hotel Residenz adviseerde om of de metro te nemen naar de binnenstad of om te gaan eten bij Frankenheim en dat laatste hebben we gedaan. Dat was een megasprong terug in de tijd. Authentiek Duitse inrichting, karnaval, bier, zelfs het eten was retro, maar heel leuk, lekker en vooral gezellig, en vanille-ijs met warme kersen na.

Tot mijn grote verrassing heb ik daarna geslapen als een blok beton, daar was ik vast aan toe!

Geef een reactie

