Valentijnsdag

De Bijenkorf had een gedichtenwedstrijd georganiseerd ter gelegenheid van valentijnsdag. Je kon een ‘rode-loperprijs’ winnen. Een uitnodiging voor de première van de film Black Butterflies met Carice van Houten en Rutger Hauer  èn voor 50o euro nieuwe kleren uitzoeken voor die première, als dat niet voldoende reden is om Huà eens centraal te stellen in een gedicht, dan weet ik het ook niet meer.

Het mooiste moment

Het mooiste moment is niet

vroeg in de ochtend als je

 me wakker maakt, terwijl

ik  zeur, ochtendziek, om nog vijf minuten

te slapen, met jou.

Het mooiste moment is niet

’s middag, na een dag werken

als je te laat thuis komt en

ik,  hongerig, zit te wachten, om samen

te eten, met jou.

Het mooiste moment is

laat in de avond, na onze dag, los van elkaar,

in de badkamer, neem je me op:

van billen naar buik en daar tussenin.

En ik, slaperig, wil naar bed, om niet te

slapen, met jou.

(Karin B-R)

Natuurlijk niets gewonnen, maar Huà was wel blij 🙂

Geef een reactie

