Weekoverzicht 6

Februari schiet alweer op, morgen vieren behalve Valentijnsdag ook oma’s tachtigste verjaardag. Helaas niet in haar eigen vertrouwde omgeving, maar in het verzorgingstehuis. De feestvreugde zal er niet minder om zijn.

Maar hoe is het de afgelopen week vergaan aan de hand van mijn lijstje:

  • Het gewicht zit op dit moment onwrikbaar vast op nog zeveneneenhalve kilo te gaan. Daar ben ik eigenlijk best tevreden mee, omdat ik een echte mooiweerloper ben en het mooie weer er nog niet is. Heel af en toe laat de lente al wel zien dat zij aan de beurt is, maar koning winter wil zich nog niet gewonnen geven. Mijn vetlaagje heb ik nog wel nodig om mij warm te houden 😦
  • Met de studie gaat het, sinds ik mezelf heb toegestaan om de dingen stuk voor stuk af te werken, weer goed. Ik geniet van de boeken die we moeten lezen en de colleges zijn behalve leerzaam en interessant ook gezellig. Het college canonvorming wordt gevolgd door een klein groepje gelijkgestemden, behalve interesse voor de literatuur zijn we ook geïnteresseerd in de ervaringen van elkaar; ervaringen met de diverse scholen, leerlingen en het leven in het algemeen.
  • Als alle militairen, machthebbers en persmuskieten allemaal tegelijkertijd een weekje vakantie zouden nemen en mensen eens met elkaar in gesprek gingen in plaats van met elkaar in discussie… Nee, de wereldvrede laat nog op zich wachten, want in Egypte is  Mubarak opgestapt en daar is meteen ook de gevangenis leeggestroomd, het lijkt  erop dat het ene gevaar plaats maakt voor het andere. In Baku, de hoofdstad van Azerbeidzjan  zoekt men een conflict met Armenië en verder heeft een idioot in New York zijn naasten overhoop geschoten. Peace Man!

We blijven hopen.

Geef een reactie

