Lentekleur

Zo hier en daar breekt er al wat groen door. In de docentenkamer stonden al uitlopende takken in vazen en in onze voortuin doen de boembollen ook al flink hun best om  door te breken.

Groen is zo’n heerlijke lentekleur, ik wist zeker dat ik ergens in mijn breigarenvoorraad nog iets groens moest hebben. En ja hoor, lekker dikke katoen en genoeg voor een leuk vestje.Rowan Cotton Rope

Het vestje is een patroon uit Rowan # 47 namelijk Blithe ontworpen door Marie Wallin. Het wordt echt iets voor de zomer. Het katoenen garen is echt een beetje touwachtig gesponnen, lekker dik en toch zacht. Het breit volgens mij wel mooi snel, alhoewel het wel een ingewikkeld telpatroon lijkt.  Hopelijk zit het patroontje snel in mijn hoofd.book-Blithe_b260x310.jpg.jpg

Heerlijk, ik heb echt zin in iets nieuws en ik ruim meteen iets op. Het garen past ook prima bij één van mijn voorjaarsshawls, het kan bijna niet beter. Vanavond heb ik al een mooi beginnetje gemaakt, foto’s volgen binnenkort.

Geef een reactie

