Weekoverzicht 4

Januari is alweer bijna voorbij, tijd voor weekoverzicht nummer vier. Het was een week die past in de afgelopen maand, één om maar heel snel te vergeten. Vandaag was het wel goed om weer even bij oma  te zijn. Na een week kun je echt wel iets vooruitgang zien en horen, maar het blijft fragiel.

Maar goed, het weekoverzicht:

  • Het gewicht is toe aan wandelweer, een beetje meer beweging kan geen kwaad. Verder hebben we op school twee keer een afscheid te ‘vieren’ gehad en dat ging gepaard met gebak. Gelukkig heeft het niet zo heel veel schade toegebracht, maar het afvallen staat deze week op 😦
  • Met de studie gaat het eigenlijk best goed, P2 gehaald, tentamen gehaald, ik ben echt met de laatste loodjes bezig 🙂 Ik denk dat het voor mij ook echt belangrijk is om de studie nu wel af te werken, vooral omdat school(=werk) op dit moment in impasse zit, het is een beetje een tussenjaar aan het worden. De je hebt jaren die voorbij vliegen en waarbij je echt het idee hebt dat je dingen bereikt en leerlingen iets leert en een ‘klik’ voelt. Dat is dit jaar niet, misschien heb ik met mijn Mastertitel op zak toch meer uitzicht op iets echt leuks.
  • De wereldvrede kunnen we voorlopig ook wel vergeten. Ik ben me kapot geschrokken van beelden uit Oeganda waar een homo-activist is vermoord, verder zijn de Nederlandse contacten met Iran zijn nu gespannen vanwege het uitvoeren van de doodstraf op Zahra Bahrami en we kunnen voorlopig niet naar Egypte omdat het daar niet veilig is vanwege een machtsvacuüm.

Volgende week begint februari, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Geef een reactie

