Mentaliteit

Vandaag heb ik me werkelijk drie slagen in het rond geërgerd èn ontzettend veel plezier gehad.

Om maar met de ergernis te beginnen, want dan kan ik positief afsluiten, maar liefst tien leerlingen van  mijn eigen klasje presteerden het om veel te laat mijn les binnen te vallen en dat terwijl het gewoon tijdens de schooluren was, dus geen eerste uur ofzo. Op het in te vullen blaadje werd onder meer ingevuld:’ moest naar de wc’;’ lokaal kwijt’; en het meest ergerlijke was wel: ‘onzin’.

Natuurlijk heb ik een flinke preek afgestoken, maar of dat enig nut heeft, vraag ik me af. Het wordt eerder tijd voor een rapport, dan kan iedereen weer hard aan het werk richting zomervakantie en overgangsrapport. Gelukkig zitten er ook goedwillende leerlingen bij, die helaas nogal eens ondergesneeuwd raken in het geraas van de anderen.

Wat weer wel heel prettig was, was het enthousiasme waarmee een van de andere klassen met mijn speciale gedichtendagproject aan de slag ging. Die klas heb ik op donderdag drie keer, dan moet je de spanning er wel inhouden. Dat is prima gelukt, mede dankzij een lesbrief van de site www.doemaardichtmaar.nl Ik vond het vooral fijn dat er een paar leerlingen na de les (in de pauze) nog even na kwamen praten en ik kreeg zelfs nog een paar gedichten van één van de meiden te lezen, heel fijn!

Nu lekker even een stukje breien en dan is het morgen alweer vrijdag.

Geef een reactie

