Fotomoment

Het was een fotomoment van jewelste, maar ik heb het natuurlijk net gemist  😦

We hebben deze winter wat dierenlokdozen geplaatst in onze tuin, zoals verschillende vogelvoedersystemen, maar ook een heus eekhoornvoederhuis. Nu is de eekhoorn die bij ons rondhangt niet één van de intelligente soort, want het heeft hem tijden gekost voordat hij het huisje zag. Steeds weer probeerde hij het eekhoornveilige vogelsysteem te kraken, maar toch is het hem nu eindelijk gelukt, hij heeft zijn privé-voedselbron gevonden.

Huà had hem al eens zien eten bij het systeem, maar zien is geloven. En vanmorgen, net voor ik naar school ging, zag ik hem ook. Hij kwam vlug de boom uit, slingerde zich naar het voerhuisje, tilde het dekseltje op en ging zitten eten, geweldig.

Had ik nu mijn fototoestel maar dacht ik nog en toen ging hij de boom weer een, de heg over en verdween uit het zicht, zucht…

De volgende keer, misschien?

Geef een reactie

