Weekoverzicht 3

Het was me het weekje wel, van de ene narigheid werden we in de andere gestort en het lijkt haast wel een trend te worden. Ook mijn familie blijft niet van ziekte en andere ongemakken verstoken. Gelukkig is zusjelief aan de beterende hand, maar toch ga ik maandag nog even met mijn moeder naar het ziekenhuis, iets wat normaal gesproken, zusje gedaan  zou hebben. Superzusje, toch? Maar, ook bij haar kapotte autozorgen, ik hoop dat alles snel verholpen is.

Maar goed, we gaan het lijstje weer even af:

  • Met het gewicht gaat het goed, nog 7,5 kg te gaan! Het liefst natuurlijk voor de vakantie naar Tokyo, maar volgens mij moet dat lukken. Het wordt langzamerhand weer lente en buitenlopen behoort weer tot de mogelijkheden. Alhoewel ik afgelopen vrijdag halverwege toch nog weer verrast werd door een ware sneeuwbui.
  • De studie is een soort molensteen aan het worden. Voor de P2 heb ik een zeven gekregen. Daar zou ik natuurlijk heel erg blij mee moeten zijn, maar dat ben ik niet. Het doet nauwelijks recht aan het werk dat ik erin heb gestoken of aan het enthousiasme van de docenten die deze lessenserie over het prachtige boek Max Havelaar van Multatuli hebben bekeken. Verder was het tentamen van afgelopen woensdag erg vreemd: twee uur voor vijf vragen??? Wat wil men, een kort en zakelijk antwoord of een uitgebreide toestand? Mijn P3 is ook weer zoiets, mijn oorspronkelijke onderzoeksplan is afgekeurd en met mijn tweede plan, dat eigenlijk is aangedragen door mijn begeleider, heb ik eigenlijk niets. Ik kan er niet warm voor lopen, ik kan het bijna niet inplannen in mijn eigen lespraktijk, wat de bedoeling was, kortom, ik zie het totaal niet zitten en kan me dus ook niet motiveren om er eens een tijd in te steken. Studie, gewoon stoppen?
  • Wereldvrede: zolang er leiders zijn die de grote graaicultuur eerbiedigen en met grote hoeveelheden goud het land uitvluchten om de mensen ontredderd en met honger achter te laten, zal het met de wereldvrede nog wel een tijdje duren.

Nog één weekje januari en dan sluipen alweer februari in, de verjaardagmaand in huize Huà-Li; oma, MeiMei, buurvrouw en diverse tantes en nichtjes die er weer een jaartje bij op kunnen tellen. Ik hoop dat we oma’s tachtigste verjaardag toch nog met een gezellige bijeenkomst in het verzorgingstehuis kunnen vieren. 😉

3 thoughts on “Weekoverzicht 3

    1. Hallo Janien,
      Ja, ik weet wat je bedoelt met een nieuwe lente, ik ben er echt aan toe. Mijn “verhuizing” was min of meer gedwongen door het stoppen van spaces.live. Maar wordpress bevalt prima.
      Veel plezier met de gedichtendag morgen. Ik ga in ieder geval één lesuur besteden aan deze dag!
      Groet,
      Karin

  1. Happy 2011! Bedankt voor je bezoek! Blij dat ik je op die manier ‘herontdekt’ heb, gelukkig op WordPress. Toch! Verschillende keren heb ik je nog willen bezoeken op je vorige webplek, maar ik geraakte gewoon niet meer binnen. Het duurde allemaal zo lang, en ik kon geen ‘reactie’ gepubliceerd krijgen, hoe dat kwam, weet ik niet.

    Wat een leuk thema heb jij gekozen! Dat valt me op omdat ik nog maar pa

Geef een reactie

