STOP

‘Stop’ zei mijn lijf toen ik vanmorgen op wilde staan. Het lijkt erop dat de stress van de afgelopen weken, de zorgen om de beide oma’s, kinderen die eindexamens en deadlines voor school hebben en mijn eigen studie, zo’n impact op mij hebben dat ik er even helemaal niet meer tegen kan; hoofdpijn, misselijk, duizelig, ik heb de behoefte om mij in te graven en pas in de lente weer tevoorschijn te komen.

Om al die stress een beetje de baas te blijven, heb ik erover gedacht om minder te gaan werken, stom idee, want ik vind het, over het algemeen, leuk om les te geven. Ook heb ik erover gedacht om te stoppen met de studie. Vorig jaar heb ik om deze reden nog een time-out genomen. Eigenlijk was dat gewoon het moment om te stoppen, maar logica (‘je hoeft nog maar één jaartje’) won het van mijn gevoel, èn bovendien werd het weer zomer.

Nu is het weer winter en ik kan het niet meer aan om in de zomer alles in te halen wat ik in de winter heb laten liggen; dus toch maar stoppen???

Advies is van harte welkom.

Geef een reactie

