Weekoverzicht 2

We zijn ruim halverwege januari 2011 en al stevig op weg naar februari, de winter lijkt op zijn retour, vandaag was het alweer boven de tien graden.

Het lijkt er dan ook net of alles nog sneller gaat en dat ik wel op moet schieten met mijn lijstje.

  • De ‘gewichtige’ zaken: er moet op dit moment nog 8,3 kilo af, maar het blijkt dat onze weegschaal niet goed is afgestemd. De beide judoka’s van de familie hebben zich gewogen op een ge-ijkte schaal en het blijkt dat die voor beiden 700 gram minder aangaf. Als ik die schaal aan zou houden hoeft er nog ‘maar’ 7,6 kilo af 🙂
  • De studie: ik heb woensdag een tentamen, dus de stress is al aardig aan het binnensluipen, vooral omdat ik er te weinig aan heb kunnen doen. Ook vandaag weer, ik had me netjes met mijn boeken, aantekeningen en pc aan tafel geïnstalleerd, Huà en MeiMei waren naar de judo, dus flink studeren was de bedoeling, maar dat ging helaas niet door omdat er diverse keren werd gebeld door familie en vrienden die graag wilden weten hoe het met oma gaat. Heel lief, maar ook tijdrovend. De studie komt niet op de eerste plaats, die is bestemd voor mijn gezondheid (geestelijke en lichamelijke). Ik ga het tentamen natuurlijk wel proberen te maken.
  • De wereldvrede: Die lukt nog steeds niet. Er zijn geen toeristen meer in Tunisië omdat de toestand daar te gevaarlijk wordt. In Dagestan wordt een café opgeblazen en in Mexico schieten bendeleden en militairen elkaar overhoop. Maar goed, we blijven proberen!

De aankomende week staat vooral in het teken van de studie en de gezondheid van beide oma`s. Maandag moet ik even met mijn moeder naar het ziekenhuis en Huà hoopt dat hij woensdag nog kans ziet om naar Breda naar zijn moeder te gaan.

Geef een reactie

