Zuurstof

Huà is met beide dochters en schoonzoon op bezoek bij oma in het verzorgingstehuis en ik heb vanmiddag een eindje gewandeld, even naar ‘de straat’ en weer terug. ‘De straat’ is de straat die dwars door ons dorp loopt van Enschede naar Gronau of van Gronau naar Enschede, het ligt er maar aan van welke kant je komt.

Het is natuurlijk geen trainingswandeling of zo, maar het was best lekker om er even uit te zijn, even een frisse neus halen. Het was gelukkig droog, maar het waaide stevig. Aan de straat is ook een goede bloemenzaak, Myrthe, en ik had nog een bloemenbon in mijn tas 🙂 van Loes en Lies ter gelegenheid van ons 25-jarig huwelijk. Die bon heb ik meteen maar verzilverd.

Dankjewel, Loes en Lies

 

Vanmorgen heeft MeiMei ook nog snel even een foto gemaakt van de sjaal die ik voor Huà gemaakt het van het restant, toch nog vijf bollen, van zijn vest.

Lekker stoer

 

Het fototoestel doet het prima, alleen ben ik geen held in het fotograferen. Na een stuk of vijf pogingen van mijn kant, die snel in de ´prullenmand´ belandden, heeft MeiMei het gelukkig van mij overgenomen. Het resultaat mag er zijn. Het patroon van de sjaal komt van Ravelry, de breisite, en heet Askew, het is een makkelijk patroon, simpel tricot met een averechtse steek die steeds één plaatst opschuift.

Straks nog wat nakijkwerk wegwerken en dan maar weer leren.

Geef een reactie

