weekoverzicht 1

Wat is er deze eerste week allemaal terechtgekomen van mijn drie goede voornemens:

  1. De eerste ‘wens’ is tien kilo afvallen. Dat is natuurlijk nog niet gelukt, maar er is al wel een klein beginnetje gemaakt, het zijn er geen tien meer die eraf moeten, maar 8,7. Het mooist zou zijn om dit voor de vakantie naar Tokyo voor elkaar te hebben, want dan hoef  ik al die extra ballast niet mee te slepen èn dan kan ik wat leukere kleding aan!
  2. Dan is er nog die studiewens, ook die wens lijkt meer en meer een onbereikbare droom te worden. De omstandigheden deze afgelopen week lieten het niet toe om lekker te lezen of te studeren, zelfs het normale werk ging al niet. De aandacht ging uit naar belangrijker zaken. Studeren is toch een beetje een asociale bezigheid, je bent veel alleen en zoekt het liefst de rust van je studieplek. Nu is dat een één klap niet meer mogelijk.  Ik zal hier toch een weg in moeten vinden. Gelukkig heb ik  Via Cappelo uit en ik ben wel heel benieuwd of die tot de een of andere canon kan of gaat behoren.  Bij mij komt die in elk geval op de lijst afvallers xxl. Gelukkig ben ik nu bezig met Karakter van Bordewijk en het is lastig om die aan de kant te leggen, ik geniet hier wel met volle teugen van. Het zal de leeftijd wel zijn 😦
  3. Dan blijft de kwestie van de wereldvrede over, daar kan ik kort over zijn: die wereldvrede schiet ook niet op. Wel wordt er veel geschoten: in Egypte wordt geschoten op  Kopten, in Amerika wordt geschoten op scholen en op congresleden, in Sudan is er geweld vanwege de democratie en in Tunesië vallen er doden bij voedselrellen. Voorlopig probeer ik eerst de lieve vrede maar hier te bewaren

Kortom, nog 51 weken te gaan en als je het bovenstaande bekijkt, kan het, na dit slechte begin, alleen maar beter gaan.

Geef een reactie

