Japan

England revisited

Het PostADay-challenge-team geeft de bloggers tips en adviezen om een eventueel writersblock tegen te gaan. Één van de tips die ik (we) tot nu toe hebben gehad is: maak een lijstje van de drie landen die je nog graag zou willen bezoeken.  Zo’n lijstje moet geen probleem zijn, alleen het beperken tot drie is wat lastiger. Ik zou nog zoveel willen zien, maar vooruit, hier zijn mijn droomreisbestemmingen:

  • Japan: deze wens gaat dit jaar in vervulling, de reis naar Tokyo is geboekt en we zijn nu lekker aan het inlezen en onze vakantie-agenda aan het invullen. Natuurlijk komt daar ook een bezoek aan de Kodokan  http://en.wikipedia.org/wiki/Kodokan in te staan en wellicht ook een uitstapje naar Disney Tokyo 🙂 en natuurlijk gaan we er ook tuinen bezoeken en Japanse supermarken.
  • Europa: lekker vals spelen, om het er zo neer te zetten, want Europa is natuurlijk geen land, maar ik zou graag een keer een Grand Tour d`Europe maken, net zoals de mensen vroeger deden. Gewoon een paar maanden uittrekken om Europa te bewonderen. Italië, Griekenland, plaatsen in Spanje waar ik nog niet ben geweest. Ik zou ook wel naar Denemarken willen of IJsland, vandaar dat ik het allemaal gebundeld heb onder de noemer Europa.
  • Ameland: maar dat mag ook best één van de andere eilanden worden en dan vooral omdat ik er nog nooit ben geweest, dat wordt dus hoog tijd.

Je ziet, er is nog genoeg om over te dromen en waarschijnlijk zullen er ook nog wel dromen tussen zitten die in vervulling gaan en plaats maken voor herinneringen, zoals die van Engeland, Beijing en Barcelona, waar ik best nog wel eens naar terug zou willen.

Geef een reactie

