Slecht zicht

De donkere dagen voor de kerst, mist en sneeuw zorgen ervoor dat ik het soms allemaal niet meer zo goed zie. Toen ik ook nog een klein scheurtje in mijn contactlens kreeg, wist ik het zeker: ik ben toe aan nieuwe lenzen.

Gelukkig werkt onze JieJie bij Pearle en ik had met haar afgesproken dat ik t.z.t. (nu dus) bij haar zou komen voor lenzen en bril en dergelijke. Deze zomer heb ik een fantastische Rayban zonnebril bij haar gekocht en vorig jaar al een leesbril.

Nu waren mijn lenzen dus aan vervanging toe en mijn ogen zijn daar voor het eerst in lange tijd goed opgemeten. Ja, ik was dringend toe aan nieuwe lenzen, want mijn zicht was achteruit gegaan en nee, mijn reservebril was helemaal niet op de goede sterkte……

Kortom, naast nieuwe lenzen krijg ik nu ook een multifocale bril omdat ik anders met mijn (nieuwe) reservebril niet zou kunnen lezen. In mijn -8 glazen krijg ik nu +2,25 gebiedjes om door te lezen. En nee, de verzekering betaalt dit niet.

De bril krijg ik waarschijnlijk nog voor de kerst, misschien komt er dan een leuke 😦 foto op mijn blog…

RB3016

2 gedachtes over “Slecht zicht

  1. Ik zou zeggen: ‘think big’. Ik vond het best moeilijk, want van mij mag een bril best opvallen en veel van die monturen zijn meer geschikt voor een kameleon.
    Ik ben wel nieuwsgierig naar het resultaat met de aangepaste glazen erin, dat zal wel een flinke teleurstelling worden. 🙂

  2. Ik ken het probleem. Alleen heb ik geen lenzen, maar mag ik nu wel steeds meer mijn bril dragen. Ik moet er nog even aan wennen, maar ja, ook ik word ouder.. 😉

    Ben benieuwd naar je nieuwe bril… lol

Geef een reactie

