Chocoladedag

Sommige dagen zijn net cadeautjes, vandaag was zo’n dag.  Op school werd ik in de grote pauze door een paar van mijn mentorleerlingen verrast met een overheerlijk stuk arretjescake. Die hadden ze tijdens de les verzorging gemaakt en ze hadden, heel lief, een stukje voor mij bewaard. Ze weten wel dat ik gek ben op chocola. De cake was trouwens perfect, nog niet helemaal hard geworden, dus precies zo als ik hem het lekkerst vind.

Ik heb de klas meteen het recept van Rocky Road beloofd, ook een soort arretjescake, maar dan anders.

Hier volgt, ook voor jullie,  het recept:

200 gr. melkchocolade, 50 gram boter, flinke kop vol biscuit/koekkruimels, kopje minimarshmallows en eventueel nog een handjevol krenten/rozijnen of, nog lekkerder, gedroogde cranberries.

De chocolade en de boter samen laten smelten, dan de rest van de ingrediënten er door mengen. Het mengsel in een ondiepe (oven)schaal overdoen en in de koelkast op laten stijven.

Later vanmiddag, tijdens de wekelijkse ‘afterparty’ voor de collega’s die vrijdags tot en met het laatste uur werken, had collega C gezorgd voor een zelfgemaakte chocoladecheesecake, die ook overheerlijk was. Kortom, genoeg calorieën om de koude herfst in te gaan.

Geef een reactie

