Alweer vijftig

Gisteren was het weer zover, mijn geboortedag werd gevierd. Huà en MeiMei, op hetzelfde adres verblijvende, hebben mij verrast met toepasselijke cadeaus en de uitwonende hebben gezellig even gebeld.

MeiMei heeft mijn voorliefde voor Delfts blauw, servies èn koffie prachtig samengevat in haar cadeau;

Huà heeft mij van een langdurig trauma verlost door mij een nieuw, gebonden exemplaar van Spijkerschrift van Kader Abdolah te geven. Mijn oude exemplaar heb ik aan iemand uitgeleend en nooit terug gekregen. Ik weet ook niet meer aan wie ik het geleend heb, dus erom vragen wordt dan iets lastiger.  Overigens overkomt mij dat wel vaker, zo mis ik ook nog het boek  A man van Oriana Falacci. Dat zou ik ook graag nog eens weer willen lezen.

Spijkerschrift Maar goed, eerst maar eens genieten van deze!

Zelf  is Huà nu Het huis van de moskee van Kader Abdolah aan het lezen, ik ben erg benieuwd hoe hij dat boek vindt. Zelf vond ik dat een heel interessant boek, waar ik veel van geleerd heb.

Ik zal nu toch wel weer lekker aan het lezen moeten, ik heb gekozen voor de module Canon der Nederlandse literatuur. Dit, hopelijk, laatste jaar van de Masteropleiding staat in het teken van het onderzoek en de keuze module, erg spannend allemaal. Daarover valt nog voldoende te bloggen, maar niet nu.

Eerst even lezen.

Geef een reactie

