Goede dag

Er zijn jaren van training aan vooraf gegaan maar het is gelukt: ik heb Michael’s Mount beklommen. Een paar jaar geleden heb ik nog netjes in de tuin gewacht tot Hua, GèGè en MeiMei terug kwamen, maar dit keer ben ik zelf helemaal boven geweest. Bovendien heb ik foto’s om het te bewijzen.

15082010 (7) 15082010 (8)

De heenweg moesten we wel met bootjes, maar gelukkig was de zee heel rustig en hoefden we niet ver. De terugweg ging wel over het pad.

15082010 (3) 15082010 (15)

Het kasteel wordt nog steeds bewoond door de familie St. Aubyn, maar sommige gedeelten zijn voor het publiek toegankelijk. Een bezoek is echt de moeite waard, heb ik vandaag ontdekt. Een uitzicht dat per meter verandert, ik ben ontzettend benieuwd hoe het er tijdens een storm uitziet. Er waren schitterende kunstcollecties te zien, waaronder: zilver, glas in lood, schilderijen en aandoenlijke miniaturen. Die zijn toch heel wat persoonlijker dan pasfoto’s.

15082010 (14) 15082010 (11)

Het voelde heel goed om nu wel helemaal mee naar boven te gaan, want ik ben niet zo’n berggeit en ik hou ook niet zo van hoogtes, ik heb vandaag flink wat grenzen verlegd. Heel ontroerend was het dan ook dat bij het verlaten van deze berg, toen we een bochtje omgingen, plotseling het prachtige geluid van een brassband hoorden. Op een dag als vandaag hoorde er een speciaal iemand bij. Soms is het een vlinder, soms een vogel, nu een hele band.

15082010 (16)

In café hebben we nog lekker gegeten en daarna zijn we naar het einde van de wereld gegaan: Land’s End, het uiterste puntje van Engeland, waar ze een soort attractie van hebben gemaakt. We hebben er genoten van een korte 4D-film, behalve het brilletje waardoor je het 3D-effect had, kreeg je af en toe ook nog water in je gezicht, wind door je haren en schokten de banken. Op die manier leefden we prima met met een grappige piratenfilm.

15082010 (18)

Morgen doen we het iets kalmer aan. We gaan met het toeristentreintje naar St. Ives, daar is genoeg te doen.

Natuurlijk heeft Hua niet genoeg aan al deze activiteit, hij heeft nog lekker even een uurtje gerend en vanaf het strand een foto gemaakt van onze caravan.

15082010

Geef een reactie

