Vakantie

Na een periode vol stress is het nu toch eindelijk vakantie. Deze begon meteen al lekker gezellig met het vieren van de vierde verjaardag van onze Kleinzoon. De echte geboortedag valt ergens midden in deze week, maar we hebben hem afgelopen zondag op de camping gevierd.

JieJie had gevraagd of ik voor Kleinzoon een oude hobby op wilde pakken, namelijk het maken van een thema-taart. Het kereltje is helemaal fan van de Cars-film en daarom heb ik eerst maar eens gegoogled om te zien of er nog tips op het net te vinden waren, nou, er is genoeg te vinden!

Een hele handige is deze met een stap-voor-stap uitleg van de taart die zij zelf gemaakt heeft. Verder heb ik een niet te versmaden site gevonden waar ik meteen  voor een klein kapitaal aan vormen en suikerwerk heb besteld, kijk maar eens naar Dekofun, wel op eigen risico, natuurlijk.

Uiteindelijk heb ik de taart afgelopen zaterdag gemaakt. Dat was een hele warme dag, meer dan dertig graden en dat is natuurlijk niet zo heel handig als je werkt met botercrème en dergelijke. Toch ben ik niet geheel ontevreden met het resultaat. En deze oefening taart maken, smaakt ook weer naar meer: Ik ben me nu al aan het voorbereiden op een chocoladekerst(taart)!

breiwerk 200 breiwerk 201

Niet alleen leuk, maar ook erg lekker: onderste gedeelte voor de volwassenen een cappucino-cake en de auto zelf is een lekkere standaard vanillecake.

Geef een reactie

