Zelfhulp

De masteropleiding is nu in een fase waarin veel onderzoek gedaan moet worden. Ook staan er nog de nodige tentamens op het rooster en de vertwijfeling slaat weer in alle hevigheid toe. Vage klachten steken de kop op, het slapen wordt weer een probleem en gevoelens van machteloosheid en gebrek aan zelfvertrouwen nemen hand over hand toe.

Ik heb al meerdere keren op het punt gestaan om maar een punt te zetten achter dit hele gedoe,vooral omdat ik niet echt de ambitie heb om in de tweede fase les te gaan geven.

Maar om na ruim twee jaar studie er de stekker eruit te trekken is ook zonde van de tijd en van de energie die er al ingestoken zijn, vandaar Huá een aantal zelfhulpboeken heeft aangeschaft om mij te coachen

imageimage

Het is wonderlijk om te merken dat het echt zo is als in de boeken staat: Hoe meer spanning er heerst, des te slechter men in het lichaam zit. Ik weet wel hoe het zit en ik kan zelfs leerlingen van mij helpen om angsten te overwinnen, nu alleen nog die van mezelf!

Een gedachte over “Zelfhulp

Geef een reactie

