Wachten

Vorige week heb ik een hele nare droom gehad. Zo’n droom die heel realistisch is en waar je heel beroerd van wakker wordt. Ik was dan ook erg blij dat het maar een droom was.

Ik droomde namelijk dat ik een 1,4 had voor één van de tentamens van vorige maand. Het ergerlijke is nu dat dat nog steeds kan. Het is heel goed mogelijk dat ik, als ik straks mijn mailbox open, een berichtje heb met daarin een cijfer waar ik niet blij mee ben, een onvoldoende voor argumenteren, wereldliteratuur of de rest.

Want ik zit nog steeds te wachten, niet op één cijfer, nee, op vier cijfers. En hoe langer ik wacht, hoe meer ik twijfel: Heb ik overal wel een antwoord opgegeven? Ben ik wel helder en duidelijk geweest? Stonden er op de achterkant ook vragen? Was het echt zo makkelijk/moeilijk?

In mijn droom werd ik zelfs gebeld door de betreffende docent, gek hè, dat je in je dromen zelfs dingen kunt horen.

  

Geef een reactie

