Januari werd februari

De dooi zette in, maar volgens de berichten komt de volgende koude periode er alweer aan. De sneeuw heeft veel slachtoffers gemaakt. Bij ons op school zijn zelfs twee docenten zo lelijk gevallen dat ze beiden met een gebroken been zitten. Vandaar dat ik de komende tijd ook een paar extra lessen ga draaien.

Van de door mij gemaakte tentamens heb ik nog geen cijfers terug. Daarom ben ik steeds even, als een gestoorde computernerd, mijn e-mail aan het checken. Woensdag heb ik nog een herkansing (argumenteren), waar ik toch weer tegenop zie. En vrijdag wordt helemaal een rotdag, de kaakchirurg gaat een ontstoken botsplinter/wortelrest verwijderen. De verwachting is dat de pijn daarna minder is. Hoop doet leven, nietwaar?

We hebben dit jaar een prachtig cultureel programma in het vooruitzicht. Zo hebben we zondagmiddag genoten van Heren van de thee van Hummelinck Stuurman Theaterproducties. Cees Geel en Nienke Römer waren goed gecast voor de rollen van Rudolf Kerkhoven en Jenny. Mooie voorstelling, die terecht genomineerd is voor Avro Toneel Publieksprijs. Ik heb al gestemd.

  

Vorige week schreef ik er al over: De herkomst van een trui van de Keuringsdienst van Waarde . Een programma van de RVU. Ik dacht dat deel twee woensdag uitgezonden zou worden, maar dat was opndonderdag. Dat maakte niet veel uit, want toen had ik de 10-minuten-gesprekken met ouders op school. Maar tegenwoordig hoef je geen programma’s meer te missen.

Huà had naar aanleiding van dit programma wel behoefte aan een nieuw vest, dus ben ik maar meteen aan de slag gegaan: patroon zoeken; garen halen en lekker beginnen. Ik vind het breien van kabels altijd een prettige bezigheid. Je ziet het patroon groeien en daardoor lijkt het veel sneller te gaan.

image image

Dit vest wordt het, maar wel met een paar aanpassingen. De ruiten zijn namelijk in het origele patroon nogal assymetrisch en ik heb ze zo gerangschikt dat de grote ruit gewoon in het middel komt, geflankeerd door de twee kleinere ruiten. De voorpanden moeten natuurlijk ook nog aangepast worden, want in het originele patroon heeft een pand grote en het andere pand kleinere ruiten. Dat vind ik zo vreemd, het doet afbreuk aan het vest.

Het garen is Felted Tweed Aran; 50% merinowol, 25% alpaca en 25% viscose. Het voelt heerlijk aan, daar wil ik ook nog wel een vest van. Huà vond deze kleur (Pebbles) erg mooi, zelf zou ik eerder kiezen voor blauw of knalrood. Maar ja, hij moet het vest dragen.  Ik kan nu maar beter weer gaan breien!

Geef een reactie

