Binnen

Vorig jaar op de nieuwjaarsbijeenkomst van de judobond Nederland hebben we ons meteen ingeschreven voor het jubileumboek van de bond. Ter ere van de zeventigste verjaardag had men het plan opgevat om de geschiedenis van het judo in ons land op te schrijven.

Nu, een jaar later hebben we het dan in onze handen. Een prachtige foto van de grootste judoka’s deze afgelopen eeuw siert de voorkant van het boek. Wat fijn dat dit nog gelukt is!

image Mark Huizinga, Anton Geesink en Wim Ruska op één foto, waarlijk geschiedenis.

Huá en MeiMei zijn meteen aan het bladeren geslagen, maar voorlopig heb ik even geen tijd om er in te bladeren, laat staan te lezen. Na het tentamen Wereldliteratuur van gisteren, staat er volgende week een tentamen Middeleeuwen en Romantiek voor de deur. Ik heb voorlopig even geen tijd voor ontspannende lectuur.

Bovendien heb ik nog een paar andere boeken op mijn leesranglijst: De zwarte met het witte hart van Arthur Japin, dat ik van MeiMei heb gekregen met de kerst en ik wil de Beatrijs en Mariken van Nieumeghen nog eens lezen, daar heb ik erg van genoten tijdens de tweedegraads opleiding, maar die waren dit keer niet verplicht.

image image

Kortom, ik stort me nu maar weer op de boeken die wel verplicht zijn, maar daarom zijn ze zeker niet minder de moeite waard.

Wie weet, misschien heb ik straks weer een paar voldoendes binnen.

Geef een reactie

