Winterslaap?

Het lijkt alsof we bezig zijn met een winterslaap, maar niets is minder waar. MeiMei is druk bezig met de eindpresentatie en een boekverslag  voor haar school, Huá is begonnen met een cursus judo in de zorg en ik heb deze maand drie tentamens.

MeiMei is na de kerstvakantie weer goed begonnen met school. Gelukkig heeft ze nog niet teveel last gehad van het weer, bus en trein reden redelijk op tijd. In de vakantie heeft ze lekker van de vrije tijd genoten, ze is lekker uit geweest in Enschede en ze heeft ook nog getraind. Niet alle trainingen gingen door, vakantie en slecht weer waren een, eigenlijk wel welkome, spelbreker in het schema.

Huá schijnt geen last te hebben van het weer, hij rent met net zoveel plezier door het witte landschap als door een zonovergoten Twente. Maar ook het autorijden vindt hij nu niet erg, wat goed uitkomt want de judocursus is niet naast de deur. Verder haalt hij zijn dertig minuten beweging met het ruimen van sneeuw, wat een tamelijk kansloze missie lijkt te zijn, er valt steeds weer nieuwe.

Nee, eigenlijk ben ik de enige die nu gebaat zou zijn bij een winterslaap. Gelukkig zijn de tentamens deze maand echte literatuurtentamens (wereldliteratuur, middeleeuwen en romantiek) zodat ik heerlijk op bank kan liggen lezen.

Het lezen wissel ik natuurlijk af met breien, zo heb ik een leuke muts voor MeiMei gebreid, zodat ze trendy en toch warm de winterkou in kan.

PICT3001 PICT3004

De sjaal had ik al eerder gebreid, maar die wordt nog steeds met veel plezier gedragen.

Van mij mag het zo langzamerhand warm water gaan regenen. Die wens schijn ik te delen met de Elfstedenvereniging, maar om een heel andere reden. Voor de Elfstedentocht heb je goed ijs nodig en waar sneeuw ligt krijg je bros ijs, vandaar dat eerst alle sneeuw en al het slechte ijs weg moet van de vereniging en dan moet het opnieuw stevig gaan vriezen. Dat laatste is wat mij betreft niet echt nodig, het mag wel lente worden.PICT1284

Een gedachte over “Winterslaap?

Geef een reactie

