Goju tanjõbi (bijdrage van Huá)

Twee dagen geleden vierde ik mijn goju tanjõbi. Om alle drukte en Abrahams te ontvluchten zijn Li en ik afgereisd naar de kust, naar Noordwijk aan Zee om precies te zijn. Ik ben immers nooit thuis op mijn verjaardagen, omdat deze tijd alleen maar ‘een aaneenschakeling van laat naar bed gaan’ is. En … er dus weinig tijd overblijft voor bijvoorbeeld “jogingu o shimasu” en voor het leren van nihon-go.

Helaas was het weer wat frisjes, zodat we na een strandwandeling op de eerste dag maar besloten hadden de volgende dag in het hotel te blijven en gebruik te maken van het zwembad en de sauna. Daar wordt je wel rustig van. Voorafgaande aan die ontspanning heb ik het strand verkend door jogingu o shimasu door van het hotel tot voorbij Katwijk te rennen. Heerlijk zo’n leeg strand…..

Het geheel hebben we afgesloten met een diner in restaurant Latour (1 ster) in het hotel. Het blijft verbazend knap hoe die chefs de smaken met elkaar weten te combineren. We hadden dit keer niet een hapjesmenu, maar de drie specialiteiten à la carte van de chef. Heerlijk allemaal.

Maar tja… nu ben ik dan goju, maar dat weerhoudt mij er niet van om volop bezig te zijn met de vele activiteiten waar ik plezier aan beleef. Zo staan er dit jaar al wel weer twee trainingskampen gepland voor MeiMei, waar ik in ieder geval in Oleron mee zal doen. Hebben we weer van die vader-dochter momenten.

S6300209 

Ook op het hardloopfront staat weer al wat gepland, zoals de marathon in Enschede en de marathon in Krems, waar Li weer een halve marathon nordic walking wil doen. Dus eigenlijk moest ik vandaag de training alweer oppakken, maar à la het was glad. Morgen dan maar. Het mooie aan Krems is de omgeving tijdens het lopen. Rechts de Donau en links de wijnranken tegen de berghellingen. Een fraaier uitzicht is er haast niet.

marathon enschede 8  Scannen0060

En tot slot gaan we dit jaar weer naar Engeland, naar Cornwall ook daar kan ik heerlijk trainen in het glooiende terrein. Samen met Li kunnen we weer tuinen en huizen bezoeken van National Heritage.

engeland 2004_2 079 september 2005 055

Die laatste foto is niet van Engeland, maar geeft wel aan dat als de gezondheid goed blijft ik toch wel actief bezig wil blijven.

Geef een reactie

