Bar en boos (bijdrage van Huá)

Zo het feest zit erop….. we zijn weer terug van een avondje feestvieren in Duitsland. Het was leuk om alle familieleden ooms en tantes, neven en nichten en tegenwoordig ook de achterneven en –nichtjes weer te zien. Het blijft maar groeien dat jonge grut. Met een temperatuursverschil van 40 graden (binnen 22C, buiten –18C) zijn wij gisteren richting Hannover gereden. Dat ging best goed. Het is toch wel lekker om weer eens 150km hard (toch een beetje rekening houden met het weer) te rijden. Tot zo ongeveer 30K voor de eindbestemming Springe. Terug naar de helft zo ongeveer. Het feest was gezellig. Lekker gedanst met Li. Omdat één van de jarigen 50 werd, kwam Vader Abraham ook nog even langs (konden alle Nederlanders even meezingen).

IMAG0013   IMAG0022

Vanmorgen hebben we na een korte nacht gezamenlijk ontbeten (met de familie) en zijn we gelukkig al vroeg teruggereden. Zo rond Ibbenbüren was de weg ineens helemaal wit en hadden we het tempo rond de 70K liggen. Gelukkig is het dan nog maar 90 kilometer naar huis. Onder staande  plaatje schetst zo’n beetje de toestand op de weg.

winterweer

Eenmaal thuis kon ik het toch niet laten. De afgelopen week heb ik door het werk helemaal niet kunnen lopen en daarom moest ik vanmiddag er nog even op uit. Ik denk dat ik al met al zo’n 17 kilometer heb gelopen en met dit weer is het toch wel genieten in en rond ons huis. In het Aamsveen heb ik nog wat winterplaatjes geschoten. Als je goed kijkt zie je de sneeuwvlokken

aamsveen (8)  aamsveen (11)

Tijdens het lopen kwam ik Arend nog tegen, die de wijze woorden sprak: we hoeven niet veel te doen om te genieten. Neen Arend, inderdaad alleen een stukje lopen is genoeg.

Geef een reactie

