Warm welkom

Vanavond hebben Huá en ik een familiefeestje. Er is iemand vijftig geworden en er is een verse veertiger bij en er is een baby geboren: Barbara. Het is voor haar de eerste keer dat ze zoveel familie zal ontmoeten.

Door de sneeuw en de naderende kerst krijgen feestelijkheden toch een bijzonder randje, de kerstmarkt op school was ook erg gezellig met glühwein (niet voor de leerlingen!), oliebollen en kniepertjes. Docenten en leerlingen gaan met een positief gevoel de vakantie in. In het nieuwe jaar kunnen we dan hard gaan werken aan de tweede helft van het schooljaar.

Onze kerstboom staat al een paar dagen, maar hij is nog steeds niet volledig opgetuigd. We hebben een ongelooflijke hoeveelheid ballen en andere ornamenten, zoals: veel Disneydingen, Warner Brothers-figuren en aankopen uit de diverse kerstwinkels in Engeland. Ieder jaar weer verbazen we ons over alles en toch kopen we ieder jaar wel weer iets nieuws, zoals dit jaar een ornamentje van Victor en Rolf bij de Bijenkorf.

breiwerk 141 breiwerk 145

Ik ben nu lekker aan het breien aan mijn jurk, die zal wel niet meer af zijn voor de kerst, maar de winter duurt nog lang genoeg om toch nog veel draagplezier te kunnen hebben. Verder moet ik nog veel lezen en in januari is ook de herkansing voor argumenteren. In totaal heb ik drie tentamens in januari: Wereldliteratuur, Middeleeuwen en die herkansing, de vakantie is behoorlijk ingepland.

Om de kleine Barbara een warm welkom te heten, heb ik voor haar een leuk jurkje gebreid. Misschien krijg ik nog een keer een leukere foto als ze het aanheeft…

breiwerk 161 breiwerk 160

want in het echt is hij een stuk leuker.

2 gedachtes over “Warm welkom

  1. Succes met het rijden… Wij hebben er gisteren 5 uur over gedaan om in Hannover te komen.. En morgen (zondag) is het weer raak volgens het nieuws… Ben benieuwd…..

Geef een reactie

