Sinterklaas

De goedheiligman bracht vandaag een bezoekje aan onze school. Was ik vorig jaar nog getooid in baard en mijter, vandaag was een mannelijke collega stoer genoeg om ‘de jurk’ aan te trekken. In een oude Kever kwam Sint het plein op, geëscorteerd door een Piet op een stoere scooter!  

Na de gebruikelijke plichtplegingen gingen de klassen samen met de mentoren sinterklaas vieren. Dit onder het genot van cola, sinas en speculaaspoppen. Mijn klas heeft het leuk gedaan: prachtige surprises waar echt aandacht aan was besteed, enkele zelfgemaakte gedichten en blijdschap om de geschenken. Helaas was er een zo stom geweest om zijn surprise niet af te hebben en ook het cadeau niet bij zich te hebben. Gelukkig hebben we een goed gevulde snoepautomaat op school, dit hielp om het ergste leed iets te verlichten. De suffert moest van mij ook een uitgebreid ‘spijt’-gedicht schrijven, zodat de emotionele schade voor de ongelukkige ontvangster iets beperkt bleef.

Zelf ben ik verblijd met een paar mooie pennen, een Libelle en een chocoladeletter.

Op mijn beurt heb ik voor één van mijn Turkse meiden een tasje gebreid en dat gevuld met een (Arabische) chocoladeletter van Chocoloney en een lipgloss van de Bodyshop.

PICT3001 image

Ik ben ben benieuwd of de Sint morgen nog iets in petto heeft.

Geef een reactie

