Fileleed

Iedere woensdag rijd ik naar Groningen. Daar is niets mis mee, ik ga over Duitsland, dus dat schiet lekker op. Meestal rijdt collega Jorien mee en radio twee staat altijd aan. De terugweg is wat vervelender omdat je toch een paar inspannende uren achter de rug hebt, maar toch, het is nog steeds te doen.

Alleen: de laatste tijd is het steeds moeilijker om een parkeerplek te bemachtigen. Deze week stond ik al voor de tweede keer dit jaar in de file voor de parkeerplaats en ben je dan eindelijk bij de praatpaal, dan wordt het helemaal lastig. Het gesprek woensdag verliep als volgt:

“Ik kom voor de masteropleiding Nederlands.”

“De parkeerplaats is vol.”

“Ik zag net iemand wegrijden.”

“Het systeem geeft aan dat de parkeerplaats vol is en dan komen er geen kaartjes meer uit het apparaat.”

“Maar is zie de vrijgekomen plaats!”

“Dan staan er mensen dubbelgeparkeerd, het systeem maakt geen nieuwe kaartjes aan.”

Dan stapt er ook nog een mevrouw uit de auto achter mij die vraagt wat het probleem is….

Toen ik nog in de file stond, had ik onze docent Coen Peppelenbos al gezien. Hij stond druk foto`s te maken van dit fileleed. De resultaten zijn te zien op zijn blog en ja, ik sta er ook op!

image

Natuurlijk geen koffie om het leed te verzachten. De colleges zijn gelukkig wel heel interessant en leerzaam. Wie had gedacht dat er in de Middeleeuwen al sprake was van feminisme? Sinds gisteren weet ik het zeker! Lees Heer Halewijn er maar op na.

image

Geef een reactie

