Vol weekend (bijdrage door Huá)

Er zijn zo van die weekenden die veel te kort zijn. Zo ook dit weekend weer. Was ik zaterdag nog even aan ietsje langer liggen toe, daarna zette de dag zich in volle hevigheid in. Na boodschappen en een kort verblijf bij de NK judo teams –17jaar dat in de Diekmanhal werd gehouden, moest ik mij alweer richting Tilburg spoeden om daar op tijd te zijn voor de voorbeschouwing (een etentje) van de wedstrijd Willem II – Twente.

Het valt toch altijd weer tegen om naar Tilburg te rijden. Het kost je gewoon 2 uur. Enfin…. we waren er om ongeveer zes uur, dus aan parkeerplek nog geen gebrek. Het is alweer wat jaren geleden dat ik naar het voetbal ben gaan kijken. De laatste keer was Vitesse – Twente…. een aantal jaren geleden. Toen Twente nog een goede subtopper was en Vitesse het beter deed dan nu, Twente verloor. Dat was nu  wel even anders, Twente won met 3-1.

willem II twente

Als je in zo’n stadion zit is het voetbal toch wel leuk om naar te kijken, al gebeurt er niet altijd evenveel. De doelpunten werden mooi gespreid en in de tweede helft zag je gewoon de verslapping bij Willem II ontstaan. Ze zaten er doorheen.De business stoelen waar wij zaten, was een kleine Twentse enclave. Een aantal gezichten dacht ik te herkennen uit het voorbijgaan in de stad of zo. Het werd wel snel duidelijk waar de Twentenaren zaten na de tegengoal van Willem II. Heel het stadion stond behalve de Twentenaren en dat is dan ook wel weer grappig. De echte supporters hebben de hele wedstrijd kabaal gemaakt met liederen en de trom. De twaalfde man dus. Dat denk ik ook wel eens bij judo als na mijn aanmoedigingen mijn favouriet wint. Tja… meestal doen ze het toch zelf. Een mooie wedstrijd, een gezellige avond. Tot het terugrijden. Als BOB moest ik ook nog twee uur door bakken regen terug. Al met al was het twee uur toen ik weer thuis was, na de medereizigers afgezet te hebben.

Een korte nacht want zondag is trainingsdag. Dus MeiMei naar de training, ik aan de training (8 k in 40 minuten met twee minuten kletsen onderweg, lekker snel). Daarna douchen en aan het werk in de bibliotheek waar ik een lezing over de kredietcrisis zou geven. Ik werd er aangekondigd als de “topman”…… tja, het kan verkeren. Er waren toch nog wat aanwezigen (zo’n 25) en er werden tussendoor lekker wat vragen gesteld. Dat maakt het allemaal wat levendiger en je kan nog wat improviseren. Anders wordt het ook zo’n eenzijdig verhaal. Al met al (incl. pauze) toch bijna twee uur bezig geweest en het publiek was erg betrokken. Dat is fijn als spreker. Hieronder een paar actiefoto’s met dank aan Roy.

lezing bibliotheek 291109 2  lezing bibliotheek 291109 1

One thought on “Vol weekend (bijdrage door Huá)

Geef een reactie

