Weense wals

De leukste lessen die ik ooit heb gehad waren de danslessen, op de voet gevolgd door de rijlessen. Tegenwoordig geniet ik ook van de meeste van de colleges van de Masteropleiding,vooral nu we weer met literatuur bezig zijn, is het echt weer ‘mijn ding’.

Wat heeft dit allemaal te maken met de Weense wals? De vorige week hadden we herfstvakantie en die is aan mij voorbij gegaan als de muren van de dansschool tijdens het dansen van de Weense wals, heel snel en een beetje misselijkmakend.

Heel misselijkmakend en tegelijk ook heel bevrijdend was wel dat ik besloten heb om per direct te stoppen met de Topniveauklassen. Ik kon geen klik krijgen met deze leerlingen en het kostte me behalve tijd, daar had ik op gerekend, ook heel veel van mijn energie. Meestal krijg je energie van dingen die je leuk vindt en ik had gedacht en gehoopt dat dit hier ook het geval zou zijn, maar het was een bittere teleurstelling. Gelukkig zat ik nog in de proefperiode.

image

Even twijfelde ik nog aan het hele eerstegraadsgedoe, maar ik vind de opleiding leuk en stimulerend en ik ga gewoon door. Het doen van onderzoekjes zal wel weer lastig worden, maar dat was het vorig jaar ook. Bovenstaand gedoe heeft me wel op een achterstand gezet, ik heb te weinig gedaan aan Argumenteren en schrijfvaardigheid. Dat wordt waarschijnlijk een hertentamen!

Na al deze verwikkelingen was het erg fijn om zaterdag lekker naar Rotterdam te gaan, NK Judo heren, daar valt genoeg over te bloggen, de volgende keer..

Geef een reactie

