Grumpy

Zondag hebben Huá en ik genoten van drie Grumpy Old Men: Jan Mulder, Bart Chabot en Remco Campert. Jan Mulder heeft ons een inkijkje gegeven in zijn, wat muziek betreft, zeer slechte jeugd. We moeten echt uitkijken waar we onze kinderen aan blootstellen. Een kunstfluiter kan zo’n impact op een kind hebben, dat deze er als vijftiger (zestiger) nog woedeaanvallen van kan krijgen.

foto Remco Campert, Jan Mulder en Bart Chabot

Bart Chabot heeft ons een nieuwe toepassing van smeltchocolade net niet laten zien, wat gezien de leeftijd van het aanwezige publiek maar goed is ook. Het zou anders een enorme kliederboel in diverse keukens kunnen worden. Gelukkig lieten zijn woorden weinig aan de verbeelding over en viel er veel te lachen over het hele ‘kookproces’. Huá heeft mij beloofd mij nooit op een dergelijk kunststukje te tracteren, wat niet wil zeggen dat ik niet van chocolade houd, juist wel…

Remco Campert gaf mooi weer dat het beheersen van een taal het begrip bevordert: Tot Zoens!

Verder was ik de laatste tijd ook aardig Grumpy, ik zat niet goed in mijn vel. Daarom heb ik vandaag een beslissing genomen, die ik nu nog even verder uit moet werken. Dat zal ook nog wat slapeloze nachten vergen, maar daarna kan ik de toekomst weer aan. Gelukkig!

2 thoughts on “Grumpy

  1. Het was echt hilarisch! Chabot is een spraakwaterval en wilde voor zijn vrouw een speciaal soort chocoladelolly maken.. Jan Mulder is echt geweldig en Campert houdt zich prima staande tussen die twee.

Geef een reactie

