Sprookjesbos?

Tijdens zijn duurloop kwam Huá gisteren deze prachtige paddestoelen tegen. Een prachtig teken dat de herfst begonnen is: spinnewebben, witte wieven, spannende verhalen. Het leven richt zich weer meer naar binnen.

Zelf raak ik altijd een beetje ontroerd door elfenbankjes, in de nevel kun je de kleine wezentjes bijna zien zitten, wie zegt er dat ze niet net achter die boom zaten? De natuur blijft iets om je over te verbazen.

paddestoelen (8) paddestoelen

Toen Huá mij de foto`s liet zien dacht ik meteen aan dit gedicht. Ja,het is al eerder gepubliceerd hier, maar ik houd van paddestoelen

image er komt vast ook nog wel een gedicht over elfenbankjes.

Maar behalve sprookjesachtig en mysterieus is de herfst ook nat en koud. De dagen worden korter en het donker schuift een schaduw over het lichte leven. Daarom is herfst ook dit:

image

Heerlijke precies160-gedichten. Ik heb de site lang niet bezocht, te druk met andere dingen. Misschien een herfst- winterbezigheid?

Geef een reactie

