Je hebt van die dagen

Verjaardag, dierendag, moederdag, de kerstdagen en deze week was het docentendag. Maandag, mijn ‘Topniveau’-dag, begon daarom met koffie en gebak. Mijn collega`s van de onderbouwschool waren niet zo verwend, die kregen niets.

Het is toch jammer dat een schoolleiding niet op de docentendag inspeelt, vooral niet als je van collega`s van her en der hoort dat die wel getracteerd zijn. Maar goed, mijn gebakje was heerlijk!

De media hebben zich, in schril contrast met mijn onderbouwvestiging, ook op het fenomeen Docentendag gestort en veel Bekende Nederlanders hebben zich gewaagd aan een mini-carrière in het onderwijs. Sterren voor de klas is daar het resultaat van.

image

In de aflevering van deze week was Harm Edens de VIP-docent. Hij stond voor een klas van het ROC in Enschede, afdeling mode, in prachtige gebouw tegenover ziekenhuis Stadsmaten. Het leuke is dat Harm afkomstig is uit Enschede. In het filmpje werd ook aandacht besteed aan zijn lagere schoolperiode. Hij heeft op een school gezeten waar ik in een ver verleden stage heb gelopen: Het Lang.

Wat het vermelden ook wel waard is: de docent (Jan) die Harm begeleid heeft is voor veel Nederlandse breisters (m/v) geen onbekende, op Ravelry kennen we hem als DutchJan. Leuk om een mede-Ravelaar eens op tv te zien. Ik had meteen al visioenen voor Jan als begeleider van deelnemers aan een Nederlandse versie van Project Runway

image

De laatste paar weken heb ik wel eens getwijfeld over mijn docentschap. Misschien komt het omdat ik niet meteen aan het begin van het schooljaar gestart ben met het lesgeven aan de Topniveau-leerlingen, want de klik is er nog niet echt. Dat heeft wel weer als voordeel dat ik nu echt geniet van het lesgeven aan mijn onderbouwleerlingen, hoewel ik daar ook wel lastige leerlingen heb.

Gelukkig krijgen we volgende week weer college van Coen e.a.: we beginnen met Wereldliteratuur.

Geef een reactie

