Nog meer Belgen (bijdrage van Huá)

Hebben we in Nederland te maken met een vergrijzing van de bevolking. De Belgen hoeven daar niet bang voor te zijn. Vele Nederlanders willen graag Belg worden. Tja….. als reserve-Belg begrijp ik dat niet zo goed, want het leven hier is natuurlijk goed. Zouden er andere redenen zijn.

We kennen de redenen van Bart Veldkamp en sinds kort kennen we ook de redenen van Elco van der Geest om Belg te worden. Competitie en de drang om op hoog niveau te presteren. Dat lezen we in de Nederlandse pers.

Soms lees je ook zaken in de buitenlandse pers. Zo las ik in mijn judo-vakblad L’esprit de Judo in een artikel over Aziz Messaoudi (en de vereniging waar hij traint) de volgende passage  "…. d’autant qu’on annonce que l’actuel titulaire, Grim Vuijsters, prendrait aussi volontiers la nationalité belge". De reden, Luuk Verbij wil naar graag "le leadership en lourds dans les années à venir" en dat zou wat ik uit he artikel opmaak een reden kunnen zijn. Tja… ik weet niet of het waar is. Op de website van Grim kan ik in ieder geval niets vinden.

image image

 

Afwachten…… dus

Geef een reactie

