Niets veranderd…..

karin klein

Vroeger op school had ik weleens momenten dat ik voelde dat ik vanaf een afstandje naar de klas zat te kijken, ik was er wel maar ik hoorde er niet bij. Wat dat betreft was er inderdaad niets veranderd. De kinderen die ik niet herkende op de foto zijn veranderd in vijftigers die ik niet ken.

Natuurlijk kende ik een aantal mensen nog wel, maar het gevoel bleef hetzelfde: ‘wat doe ik hier?’ Er waren mensen die niet veranderd waren, ze hadden andere koppen, maar houding en gedrag bleven hetzelfde. Er waren mensen voor wie de jaren moeilijk waren geweest en die met ziekte en verlies te maken hebben gehad.

Huwelijken waren gesloten en op de klippen gelopen, er waren kinderen geboren en geen kinderen geboren, carrières gemaakt en er was van banen geswitcht.

Voor de organisatiecommissie was het erg fijn dat er een grote opkomst was. Van de mensen die zich hadden opgegeven, waren er twee niet gekomen. Van de oude klas waren er natuurlijk leerlingen die niet te traceren waren. Er waren nog wel oude meesters en juffen, dat was een erg grappige ervaring. In onze beleving waren zij toen al erg oud, maar ze waren destijds pas jonge twintigers.

Maar goed, ik schijn ook niets veranderd te zijn, ik was een heel blond, stil meisje…P1010033 en ik ben nog steeds blond!

One thought on “Niets veranderd…..

Geef een reactie

