Pure nostalgie

Karin kleuterschool

Vanavond heb ik een reünie van mijn oude basisschool. De meesten van de oude klas zijn nu 50 jaar en dat leek de organisatoren wel een mooi moment om eens terug te kijken.

Zelf heb ik niet zoveel met terugkijken, ik kijk liever vooruit. Maar omdat mijn directe omgeving enthousiast reageerde, heb ik me toch maar opgegeven. Vooral mijn moeder is erg benieuwd wat er van al die kinderen terecht is gekomen. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik de meeste van die kinderen niet eens ken. Het houdt met een handje vol namen wel weer op.

Op de foto zie je trouwens de kleuterklas. Volgens MeiMei ben ik niets veranderd. Deze foto heeft er wel voor gezorgd dat nog iemand naar de reünie gaat. Ik heb hem aan goede vriend René G laten zien en hij herkende zichzelf ook. Grappig, dat ik niet eens in de gaten had dat hij ook nog bij mij in de zesde klas heeft gezeten? Maar goed, hij heeft contact opgenomen met de organisatoren en ja, hoor, René is officieel ook reünist.

Maar goed, ik pas wel dezelfde tactiek toe als bij de twee reünies van de middelbare school waar ik geweest ben. Ik ga niet wachten tot het gezellig wordt, is het niet leuk, dan ben ik weg. De mensen van tegenwoordig zijn voor mij belangrijker dan de mensen van vroeger, waar ik me toen al niet gelukkig bij voelde.

Geef een reactie

