Flora en Fauna in Frankrijk

Vaak als we op vakantie zijn in ons favoriete vakantieland Engeland genieten we van de prachtige natuur. We hebben daar genoten van prachtige palmen en rijkbloeiende fuchsia`s, in de stenen muurtjes die je daar veel ziet, zitten ook vaak de meest verrassende plantjes. We hebben daar aan de overkant van de Noordzee ook al prachtige dieren gezien, vooral de puffins die we in Guernsey hebben gezien, waren prachtig. Die zie je hier in Nederland niet.

wales 2007 (13) wales 2007 (27)

Wat hebben we in Frankrijk gezien: Ik heb in Eurodisney, buiten het hotel, een vos gezien! Ik geloofde mijn ogen niet en ik heb nog geprobeerd om het beest op de foto te zetten, maar ik had alleen mijn telefoontoestel en dat maakt niet zulke mooie foto`s, bovendien was de afstand te groot. De andere dieren in Disney zijn vooral van dit soort:

PICT1368 PICT1372 PICT1378 PICT1374

Het eerste beestje dat we op Ôleron zagen was een hagedisje. Dat vind ik zulke leuke dieren, net als kikkers. Ik zou er best één bij ons in de tuin willen hebben.

PICT1424 PICT1425

Verder hebben we in Frankrijk veel ratten gezien, daar hebben we maar geen foto`s van gemaakt.

De plantengroei op Île d’Ôleron was lang niet zo uitbundig als ik had verwacht. Ik had van Frankrijk velden vol geurende lavendel en vrolijke zonnebloemen verwacht, maar het was allemaal nog al kaal. Misschien zaten we er net op het verkeerde moment?

PICT1545 PICT1436

Toch hadden de zoutvlaktes op Ôleron wel iets magisch en onwerkelijks. Het was heel leerzaam om te zien hoe het zout gewonnen werd uit de zee, bovendien maakten de mooi gekleurde huisjes er toch wel iets vrolijks van.

PICT1440 PICT1428

Geef een reactie

