Pff

De eerste week van de schoolvakantie zit er alweer op. Ik heb er niet echt van genoten. Eerst was er natuurlijk het hertentamen, dus alle dagen dat het wel mooi weer was, heb ik zitten leren. De dag zelf sloeg de paniek alweer toe. Ik had al slecht geslapen en de tocht naar Groningen was verschrikkelijk. Regen, regen, regen en dan vooral niet in kleine buitjes.

regen/4.gif 

Daarna het tentamen zelf, daar durf ik geen voorspellingen over te doen, weer van die stellingen en ook het Wilhelmus kwam weer langs. Ik schijn een onbedwingbare aversie tegen dat lied te hebben. Ik heb wel weer het gevoel dat ik teveel geleerd heb, 6 vragen over 10 boeken en 200 blz. uit Een nieuw vaderland voor de muzen. Ik raak altijd een beetje (veel) in paniek als ik de vragen dan zie. Wat ook niet echt helpt, is dat ik geen idee heb wanneer ik de uitslag kan verwachten.

Een nieuw vaderland voor de muzenWilhelmus en de anderen + CD / druk 1

Na het tentamen heb ik natuurlijk meteen een aanval van migraine gehad, want ik kan niet echt goed met stress overweg, dat was de donderdag naar de maan, op de voet gevolgd door de vrijdag, nog steeds brak…

Het weekend heb ik lekker taart/cake gebakken voor mijn kleine kleinzoon. Natuurlijk heb ik de GoodFood erbij gehaald. Gelukkig is die tegenwoordig ook te raadplegen via het internet. Gevonden: heerlijke citroencakejes. Ook het grote boek van James Martin, de topper op het gebied van taarten en desserts, lag weer op het aanrecht, de caramel shortbread ging er weer in als koek!

James Martin - Desserts

De verjaardag werd zondag gevierd, lekker op de camping. Natuurlijk geteisterd door, weer, regen.Paraplu

 

Geef een reactie

